سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سربازگمنام امام زمان(عج)

 

نقش ایرانیان در زمان ظهور

روایت: آغاز حکومت حضرت مهدی(عج) از ایران

از جمله آن روایات،حدیثی است که صراحت دارد،حکومت حضرت مهدی(عج) از مشرق خواهد بود،از امیر المومنان حضرت علی(ع) نقل است که فرموده:«آغاز حکومت ایشان از مشرق می باشد،زمانی که این امر پیش می آید سفیانی خروج می کند».

از طرفی آنچه که علما بر آن اعتقاد دارند و به طور متواتر بیان شده است،ظهور حضرت از مکه می باشد،بنابراین باید مراد از فرموده حضرت امیر(ع)"آغاز حکومت او از مشرق می باشد" یعنی آغاز حکومت او و شروع حکومت او ز مشرق،ایران، می باشدهمچنین دلالت دارد که که آغاز نهضت آن حضرت، قبل از خروج سفیانی بوده و فاصله بین آغاز امر او  خروج سفیانی، مدتی نه کوتاه و نه طولانی است.زیرا در روایت،نهضت حضرت بر خروج سفیانی با «واو» عطف شده است نه «فاء» و «ثم» که دلالت بر فاصله داشته باشد،بلکه می توان گفت که این روایت، اشاره به نوعی ارتباط سببی بین آغاز آغاز امر زمینه سازی برای دولت حضرت مهدی(عج) از سرزمین ایران و بین خروج سفیانی دارد،توجه داشته باشید که جنبش سفیانی تنها واکنشی است در برابر موج فزاینده گسترش به حکومت حضرت مهدی است.

روایت امت محمد(ص) و حکومت مردی از اهل بیت

روایتی که ابوبصیر از امام صادق(ع) نقل کرده است نیز از جمله روایات در این زمینه است، حضرت فرمود« ای ابوبصیرامت پیامبر(ص) تا زمانی که خاندان فلان بر مسند حکومت هستند هیچ گاه به گشایشی نمی رسد تا آنکه فرمانروایی آنان به پایان می رسد، با تمام شدن آن، خداوند آن را به مردی از اهل بیت ارزانی می دارد که روش او بر اساس تقوی و عمل او هدایت گر مردم است. در مقام قضاوت و حکم بر مردم، اهل رشوه نیست. به خدا قسم من نام او و پدرش را می دانم آنگاه، آن مرد تنومند کوتاه اندام که دارای علامت خال بر صورت و دو نشانه دیگر بر پوست بدن دارد می آید، او پیشوایی عال است که بر اساس آنچه که نزد او به ودیعه گذاشته شده است می باشد،دنیا را پر از عدل و داد می کند. آنگونه که بد کاران آن را پر از جور و ظلم کرده اند.»

این روایت قابل توجهی است اما متاسفانه بخش پایانی آن انقص است، این روایت را صاحب بهار از کتاب«اقبال» سید بن طاووس نقل کرده است که صاحب اقبال در کتابش صفحه 599 بیان داشته است که این روایت را در سال 326 در کتاب«ملاحم» بطائنی دیده است و از آن کتاب این را نقل کرده است اما نا تمام،  در پایان گفتارش گفته است«سپس تمام روایت نقل نکرده است،بطائنی از یاران امام صادق(ع) بوده و نسخه کتاب وی نایاب است البته ممکن است در کتابهای خطی ناشناخته در اطراف و اکناف کشور های اسلامی ما در کتابخانه ها وجود داشته است.

روایت دلالت دارد که سید بزرگواری از ذریه اهل بیت(ع) پیش از ظهور حضرت قائم(عج) حکومت می کند و مقدمات دولت آن حضرت را فراهم می کند. مردم را متوجه تقوا و پرهیزکاری می نماید و طبق احکام اسلام عمل می کند، وی اهل سازشو رشوه گیری نیست،این سید که ذکر آن در روایت آمده احتمال دارد مراد از او امام خمینی باشد.



+نوشته شده در جمعه 89/12/13ساعت 8:29 عصرتوسط محسن عباسی | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

انواع فال
اس ام اس فارسی
کد تغییر شکل موس
منبع کد موزیک برای وبلاگ
قالب های فوق وبلاگ



Categories

The Best Games Online


Amar Site



تعداد بازدیدها:






بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 4122