سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سربازگمنام امام زمان(عج)

 

بر اساس پیش‏گویی قرآن دوره ارتدادی برای جوامع اسلامی و مسلمین ممکن است رخ بدهد و در نقطه مقابل به جای افرادی که مرتد شده‏اند انسان‏های دیگری با خصوصیاتی که آیه شریفه یک یک آنها را ذکر می‏کند، جایگزین می‏شوند . از این مطلب بر می‏آید که جوامع اسلامی و مخصوصا جوامعی که از نظر بنیه های اعتقادی دچار ضعف‏هایی هستند یک دوره ارتداد یا برگشت از ارزش‏های دینی را پیش رو خواهند داشت . البته در نقطه مقابل انسان‏هایی خواهند بود که جایگزین این انسان‏های مرتد می‏شوند .

ارتداد در اینجا به معنی برگشت از اصول اعتقادی نیست; آنچنان که در فقه مصطلح است . بلکه یک اصطلاح قرآنی است که به معنی برگشت از ارزش‏هاست . وقتی که ما مراجعه به روایات اسلامی می‏کنیم می‏بینیم در آنها هم نشانه‏هایی بر این موضوع وجود دارد . بر همین اساس، بحثی تنظیم کرده‏ایم به نام آسیب شناسی آخرالزمان، یعنی آفت‏هایی که ممکن است گروه‏هایی از مردم و یا ارزش‏ها و مقدسات در دوره آخر الزمان گرفتار آن بشوند . به عبارتی وقتی که شما خانواده را و برخورد پدر و مادر و فرزندان را در دوره آخر الزمان از دیدگاه روایات مورد دقت قرار می‏دهید می‏بینید که آسیب‏ها و آفت‏هایی در خانواده‏ها و در ارتباط بین افراد و اعضاء خانواده ممکن است وجود داشته باشد که اگر همه مؤمنین این آفت‏ها و آسیب‏ها را به دقت از دیدگاه معصومین (ع) مورد مطالعه قرار بدهند چند نتیجه برای آنها خواهد داشت .

نتیجه اول این است که آنها برای اینکه در دامن این آفت‏ها و آسیب‏ها نیفتند برای خودشان نوعی حراست و حفاظت ایجاد می‏کنند . نتیجه دیگر اینکه برای آنها زمینه یک نحوه پیش بینی و زمان شناسی فراهم می‏شود .

بحث از مقابله دو گروه در آخرالزمان، که در روایات به آن اشاره شده، از آن رو بر ما لازم است که ما جایگاه خودمان را و وظیفه خودمان را به شکل روشن در این اتفاقات و وقایعی که ممکن است‏به شکلی در جوامع اسلامی اتفاق بیفتد یا در حال اتفاق باشد، بدانیم و بتوانیم خودمان را در برابر اتفاق‏های ناگوارش مصونیت‏ببخشیم و ان شاء الله از کسانی باشیم که جزء سربازان و نوکران آقا امام زمان (ع) قرار دارند

در دوره آخرالزمان بر اساس این آیه شریفه یک دوره بازگشت از ارزش‏ها وجود دارد که شما با مراجعه به روایات تفصیل ، تفسیر و تبیین این بازگشت را به دقت می‏بینید . در روایات از یک سو آسیب‏هایی که در آخرالزمان متوجه مقدسات و ارزش‏هایی چون امر به معروف و نهی از منکر، قرآن، اذان، برخورد با علما و ... می‏شود ذکر شده است . از سوی دیگر آسیب‏هایی که برای آحاد مردم جامعه; مانند علما، حکام، پدر و مادرها، فرزندان، زنان و مردان پیش می‏آید یکی یکی به آنها اشاره شده است .

از دیدگاه دیگر می‏توانیم به این قصه این جور نگاه کنیم که آسیب‏هایی ممکن است از نظر اقتصادی، سیاسی و اخلاقی و اعتقادی گریبانگیر مردم شود که علم به این آسیب‏ها نوعی روشنی در ذهن انسان ایجاد می‏کند، افقی را باز می‏کند که باعث می‏شود انسان مواظبت‏های جدی نسبت‏به خودش داشته باشد و وظیفه خودش را بهتر تشخیص دهد .

حضرت استاد مطهری در کتابی که درباره حضرت مهدی (ع) دارند به همین آیه شریفه اشاره می‏کند .

این آیه شریفه می‏فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‏اید اگر عده‏ای از شما در پایبندی به اصول و ارزش‏های دینی دچار برگشت و ارتجاع و ارتداد شدند خداوند متعال گروه دیگری از مؤمنین را جانشین می‏کند که آنها در مرحله دینداری و دین باوری بسیار بسیار قوی و خالصانه عمل می‏کنند . گروهی که جانشین شما هستند با این خصوصیات هستند که «یحبهم و یحبونه‏» ; آنها خداوند متعال را دوست دارند و خداوند متعال هم ایشان را دوست دارند که یک پیوند عاطفی دو طرفه بین این گروه از مؤمنین و خداوند و از طرف خداوند با این افراد وجود دارد . از خصوصیات دیگری که اینها دارند این است که در برابر مؤمنین انسان‏های متواضع و فروتنی هستند «اذلة علی المؤمنین‏» که نشان دهنده ارتباط سالم اجتماعی است که بین این گروه مؤمنین وجود دارد .


+نوشته شده در جمعه 89/12/13ساعت 8:29 عصرتوسط محسن عباسی | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

انواع فال
اس ام اس فارسی
کد تغییر شکل موس
منبع کد موزیک برای وبلاگ
قالب های فوق وبلاگ



Categories

The Best Games Online


Amar Site



تعداد بازدیدها:






بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 4128