سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سربازگمنام امام زمان(عج)

نقش یهودیان در زمان ظهور

مقدمه:

اگر پیرامون نقش یهودیان در آخرالزمان و عصر ظهور حضرت مهدی(عج)،جز آیه های نخستین سوره بنی اسرائیل چیزی در اختیار ما نبود،همان کافی بود،زیرا این آیات در عین خلاصه بودن،وحی الهی بوده و به گونه ای رسا و گویا شمه ای از تاریخ و سرگذشت آنان را بیان رده و به نحو معجزه آسا و با دقت،آینده آنان را روشن می سازد.علاوه بر این آیه ها و آیات دیگر، تعدادی روایات وجود دارد که پاره ای از آنها مربوط به تفسیر آیات،و برخی دیگر پیرامون وضع یهودیان در عصر ظهور و انقلاب حضرت مهدی(عج) می باشد، که پس از تفسیر آیات به بیان آنها می پرازیم.

وعده الهی نسبته به نابودی یهویان

«منزه و پاک است آنکه یک شب،بنده اش را به سفر شبانه برد از مسجد الحرام به مسجد القصی که مبارک گردانیم(برکت دادیم) پیرامونش را تا از نشانه های خود به او نشان دهیم بدرستی که او شنوا و بیناست.و به موسی تورات را داده و ا را هدایت گر فرزندان یعقوب(بنی اسرائیل) گردانیدیم،که غیر از من سرپرستی را نپذیرند.فرزندان کسی را که با نوح حمل نمودیم،که ا و بنده ای شکر گزار بود.»

«ما در تورات حکم در انقراض بنی اسرائیل نمودیم زیرا شما (بنی اسرائیل) در زمین دو بار فساد نمودید و بر دیگر فخر و بزرگی بسیار خواهید نمود.»

یعنی ما در توراتی که بر آنان فرو فرستادیم حکم قطعی به انقراض آنان کردیم.شما به زودی از راه راست منحرف شده و و دوباره در جامعه تبهکاری می کنید.، چه اینکه بزودی بر دیگران فخر و برتری نمایی بسیار می نمائید.

«وقتی که هنگام کیفر اولین فساد فرا رسد بندگانی را که از ناحیه خود که توانمند و ستبر می باشند جهت سرکوبی شما فرستادیم،در میان خانه ها به جستجوی خانه به خانه پرداختند و این وعده ای قطعی بود».

«آنگاه پیروزی را برای شما،بر آنان گردانیدیم و شما را با ثروتها وپسران یاری نمودیم و تعداد شما را بیش از آنان قرار دادیم».«اگر خوبی کردید خوبی به خود نموده اید و اگر بدی کردید به خود بدی نموده اید و هنگامی که وعده بار دوم فرا رسد چهره های شما را نا خوش دارند و وارد مسجدالقصی گردند همانگونه که نخستین بار داخل شدند و آنچه را که برتر آمده نابود کنند، نابود کردنی.»

یعنی ما شما را مهلت می دهیم تا زمانی که وقت مجازات و کیفر شما بر دومین فسادتان فرا رسد.

آنگاه فرستادگانی را از ناحیه خودمان که به مراتب سخت از مرحله اول رفتارمی نمایند ، می فرستیم بلا و گرفتاری را که ناخوش دارید به ارمغان شما بیاورند و سپس فاتحانه وارد مسجد الاقصی شده به همان سان که در زمان تعقیب و جستجوی دشمن در منازل شما در مرحله اول،وارد گردیده و برتری جویی و فساد گرائی شما را به نابودی کشاندند.

نخستین نتیجه ای که از آیات قرآن کریم استفاده می شود این است که:تاریخ یهودیان بعد از موسی تا پایان زندگانی آنها بدین صورت خلاصه می شودکه آنها در جامعه فساد نموده تا آن هنگام مجازات شان فرا رسد،و خداوند افرادی را از ناحیه خود بر می انگیزد که بر آنان چیره خواهند شد سپس خداوند بنا بر مصلحت هایی یهودیان را بر آنان پیروز می گرداند و اموال و اولاد به آنان عطا نموده، و طرفدارانشان را در جهان بیش از آن قوم می گرداند، اما یهود از این اموال و یاران بهره برداری صحیح نمی نمایند، بلکه سوءاستفاده نموده و بار دوم در روی زمین فساد به بار می آورند، البته این بار علاوه برفساد، گرفتار خوی تکبر وبرتری طلبی شده و خویش را بسیار بهتر و برتر از سایر مردم می پندارند.

و زمانی که وقت کیفرشان می رسد خداوند دوباره آن قوم را برانان چیره نموده و گوشمالی را سخت تر از مرحله اول به آنان می نماید.

سوال اساسی که مفسران مطرح می کنند این است که آیا این دو نوع فساد که یکی همراه با برتری طلبی است پایان یافته و یا آن دو کیفر وعده داده شده بر آنان واقع شده است یا نه؟

برخی از مفسران معتقدند که هر دو مورد انجام شده بدین ترتیب که کیفر فتنه و فساد نخستین بخت النصر و مجازات دومین مرحله فساد و تباهی به دست تیتوس رومی انجام پذیرفته است.

اما نظریه درست این است که اولین کیفر در برابر نخستین فساد، در صدر اسلام به دست مسلمانان انجام پذیرفته و آنگاه که مسلمانان از اسلام فاصله گرفته و دور شدند خداوند یهودیان را بر آنان چیره ساخت و در این مرحله نیز برای دومین بار یهودیان در زمینفساد و تباهی کردند و هر گاه که مسلمانان دوباره به اسلام روی آورده زمان کیفر دوم فرا خواهد رسید.و بر اساس همین همین تفسیر از امامان علیهم السلام روایاتی رسیده، از جمله آنکه آن قومی را خداوند در مرحله دوم بر یهودیان چیره می سازد حضرت مهدی (عج) و یاران وی اند که اهل قم می باشند و هم آنان که خداوند آنها را قبل از ظهور حضرت قائم (عج) بر می انگیزد.

و نیز در تفسیر نور الثقلین از کتاب روضه ی کافی از امام صادق(ع) نقل شده که آن حضرت در تفسیر آیه شریفه فوق فرمود:

«خداوند قبل از خروج حضرت قائم،قومی را برانگیزد که  دشمنی از دشمنان آل محمد(ص) را رها ننموده ،مگر اینکه او را هلاک می نمایند».و در کتاب بحار الانوار نقل گردیده از حضرت صادق(ع) که وقتی این آیه قرائت شد عرض کردیم یا امام فدایت گردیم آن قوم چه کسانی هستند، امام(ع) سه بار فرمودند: به خدا قسم اهل قم، آنان به خدا سوگند اهل قم می باشند.

بقیه مطالب این بخش شامل:1-وعده خداوند نسبت به تسلط و چیرگی بر یهودیان

2-خلاصه تاریخ یهودیان 3-دوران حضرت موسی و یوشع علیهم السلام

4-دوران استیلای آشوریان5-دوران استیلای ایرانیان و...

در ادامه مطالب بیان می شوند...

 منبع:کتاب عصر ظهور علامه علی کورانی


+نوشته شده در جمعه 89/12/13ساعت 8:29 عصرتوسط محسن عباسی | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

انواع فال
اس ام اس فارسی
کد تغییر شکل موس
منبع کد موزیک برای وبلاگ
قالب های فوق وبلاگ



Categories

The Best Games Online


Amar Site



تعداد بازدیدها:






بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 4126