سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سربازگمنام امام زمان(عج)

آسیب‏شناسی آخر الزمان 2

 

قرآن کریم در سوره مائده، آیه 54، دوره‏ای را به نام دوره ارتداد برای جوامع اسلامی پیش‌بینی کرده، می‏فرماید:

یا ایها الذین آمنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یات الله بقوم یحبهم و یحبونه اذلة علی المومنین اعزة علی الکافرین یجاهدون فی سبیل الله و لا یخافون لومة لائم ذلک فضل الله یؤتیه من یشاء و الله واسع علیم .

ای کسانی که ایمان آورده‏اید، هر که از شما از دینش بازگردد چه باک; زودا که خدا مردمی را بیاورد که دوستشان بدارد و دوستش بدارند . در برابر مؤمنان فروتنند و در برابر کافران سرکش; در راه خدا جهاد می‏کنند و از ملامت هیچ ملامتگری نمی‏هراسند . این فضل خداست که به هر کس که خواهد ارزانی دارد، و خداوند بخشاینده و داناست .

بر اساس این آیه شریفه و با توجه به برداشتی که علامه طباطبایی (قدس سره) در جلد پنجم تفسیر المیزان در توضیح این آیه شریفه داشته‏اند و با توجه به روایاتی که از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) رسیده است ما می‏توانیم پیش‏گویی‏هایی برای آینده جوامع اسلامی، از جهت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داشته باشیم . از جمله پیش‏گویی‏ها این است که در دوران پایانی عمر زمان و یا به تعبیر خود روایات آخرالزمان جوامع اسلامی و مسلمین دچار دو حرکت متعاکس از نظر برخورد با ارزش‏ها می‏شوند .

در آخرالزمان دو گروه مقابل هم قرار می‏گیرند: عده‏ای گرفتار فساد و فتنه دوره آخرالزمان و دچار مشکلات می‏شوند و به عبارتی میکروب‏هایی که در آخرالزمان وجود دارند در روح آنها نفوذ می‏کند و دین آنها را دچار مشکل می‏کند و در نقطه مقابل دقیقا در همان زمان گروه دیگری وجود دارند که آنها در برابر این حوادث و این آفات اجتماعی و یا دینی مقاومت و صبوری می‏کنند، پایمردی از خودشان نشان می‏دهند و آنها می‏توانند از زمینه‏سازان فرج آقا و مولا امام زمان (ع) باشند


+نوشته شده در جمعه 89/12/13ساعت 8:29 عصرتوسط محسن عباسی | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

انواع فال
اس ام اس فارسی
کد تغییر شکل موس
منبع کد موزیک برای وبلاگ
قالب های فوق وبلاگ



Categories

The Best Games Online


Amar Site



تعداد بازدیدها:






بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 4127